Çarşamba, Nisan 26, 2006

araziye uyulacak, uy!


















Askerlikte, bilhassa sulh vakti, araziye uyum sağlayamayan ve gerektiğinde hedef küçültemeyen er ve erbaş taifesi daima tarumar olmaya mahkumdur efenim, tecrübeyle sabittir. Sayılarla konuşmak gerekirse; nasıl ki erkekliğin 10'da 9'u kaçmaksa, askerliğin de 10'da 8'i hadi bilemediniz 10'da 7'si arazi olmaktır ya da ne biliyim nasıl biranın sadece %5'i alkolse ve bu yeterliyse askerliğinde ancak ve ancak %3'ü kabak gibi ortada durmaktır ve bu da fazlasıyla yeterlidir. Okul yıllarında ders kırma, sözlüden kaçma, sotede sigara içme vb. eğitimlerinizi layıkıyla almış iseniz çok yabancılık çekmeyeceğiniz konular aslında arazi olmak ve hedef küçültmek. Lakin okulun ve okumanın amacını tam olarak kavrayamayan, bu sebeple ders çalışan, düzenli olan ve düzene uyan grup için ne yazık ki artık çok geçtir. Askerde bu tip insanlardan özellikle kaçınız, çünkü kendilerini yakmakla kalmaz sizi de yakarlar birlikte görüldüğünüz takdirde. Adeta üzerinde "BANA İŞ VERİN" yazan fosforlu bi tişört giymişçesine kışlada yapılacak tüm amelelik faaliyetlerini çeken bi cazibe merkezidir bu insanlar. Bu arkadaşlardan uzak durmanın fayda etmediği ve "Komtanıım, komtanım bunnar işten kaytarıyo yaa!" diye söylenmeye başladıkları durumlarda ise, pencereden ya da merdivenlerden aşağıya en hızlı şekilde itebilecek mesafede konuşlanmanız tavsiye edilir.

Laf aramızda bazen arazi olmanın da insana küçük zararları dokunabiliyor. Mesela arazinin sınırlarını zorlayıp "Hava da ne kadar soğuk, ben en iyisi gireyim şu fırına da ısınayım biraz!" "Eh, hazır ısınmışken biraz da uyuyayım bari!" şeklinde bi akıl yürütme sonucu girdikleri fırında kapalı kalarak caanım dünya üzerindeki mevcudiyetlerini "Fırın Kebap" olarak devam ettiren arkadaşların varlığı da belgelerle sabittir, ciddiyim, valla laan! Demek ki neymiş, yukarda söz ettiğimiz %3'lük kabak durumu da bazen hayat kurtarabiliyor a.k.

Neyse, koridorda gürültüler var, sanırım temizlik yapılacak, ben kazan dairesine doğru gidiyim bi, vanalarda kaçak vardı sıcacıktır orası şimdi...

14 yorum:

Deadora dedi ki...

zor oldu mu o fare delikciklerini bulman?

hayvanatbahcesi dedi ki...

fare? delik? hö? askerliime verin efenim ben bişiy annamadım, konuyu biras açar mısınız?

Deadora dedi ki...

estagfir.. kazan dairesi, vanalar falan deyince saklanmalik yer olarak öyle bi cagrisim yapti belki de ben yanlis anladim.. askerlik yapmadigimdan mazur görün..
neyse ben bi soguk bira iceyim anlasildi bu böyle olmayacak :)) kafa calismiyor yahu..

hayvanatbahcesi dedi ki...

sayın değadoğraaa, senin yaptıına gavur işkencesi denir, souk bira falan bitirdin ya beni, firar edecem, tutmayııın...

Deadora dedi ki...

eheh etme etme.. h.sonu izne cikarsan icersin iste alla alla 1 gün kalmis dayan azcik..
ayrica ismimin değadoğraaa seklinde yazilmasindan hic haz(m)etmem!
oohh :) soguk soguk ne de güzel gitti asmanin altinda (yavsamis, kaymis bir ifade)
=)

hayvanatbahcesi dedi ki...

nerdeyse bi buçuk aydır dışarı çıkamıyorum, çarşım kilitli, bühüüü...

Deadora dedi ki...

ahh yazik yaa.. ama hak etmissindir mutlaka :) ben getiriyim sana kola kutusunun icinde? nasi fikir?

hayvanatbahcesi dedi ki...

ii

Deadora dedi ki...

:p oldu isim gücüm yoktu.. sazan.. iyiymis hahaha.. ama olsun üzülme ben dün senin yerine ictim nevizade'de..
ben yeni ayilmisken sen sabah 8de kalkmisken..

Adsız dedi ki...

efenim araya girmiiim dedim de...bu adamın içebilitesine bizzat tanık olan ve keyfine ortak olan biri olarak 6 ayda içemediklerini 1 haftada telafi edebileceiğini düşünüyorum..:)
ps: sabah 8'e kadar uyuyabilse daha ne ister o????
ps2: iki bira bi tekila...iki bira bi tekila..:)

hayvanatbahcesi dedi ki...

kendisine kutu kola içinde bira getirliiceeini sanan genç, acı gerçekle yüzleşmenin sarsıntısına dayanamayarak intihar etmiş! valla lan, gastede okudum a.k.

d'cim araya girmek ne kelime, başımızın üstünde yerin var.
sabah 8'de kalksam bayram ederim ben bea, üstüne de bi bira bi tekila...

hayvanatbahcesi dedi ki...

bu altta HOME yazıyo ya, onu nie değiştirmemişim ben, acaba denedim de olmadı mı, alla allaa, yeni farkettim a.k.!

Deadora dedi ki...

hii bu kadar üzülüp kendi hayatina kast edecegini bilseydim böyle davranmazdim hayir hayir benim sucum hepsi :(

arayada girin efenim iyi oluyor böyle cevreyi tanimak hani 1 bira 1 tequila yönünden..

hayvanatbahcesi dedi ki...

tekila yazınca daha bi samimi oluyo daha bi candan, tequila yazınca "Sayın Tequila" deme gereği duyuyorum, aramıza bi mesafe falan,ımh...